Direktlänk till inlägg 4 augusti 2015

Inskolning och BVC

Av swedenbitch - 4 augusti 2015 17:55

Då har vi varit två dagar på dagis/förskola (beror på hur man ser på det, men det kommer nog alltid vara dagis för mig ;)) Igår var det en kort sväng, då han blev trött på förmiddagen, men idag stannade vi ända tills de andra gick :)
Det var vi och två barn till med deras mammor som var där :)
Han har lekt, skrattat å tittat i spegeln. Roat personalen och till å med låtit en av dem hålla han :D
Själv har jag hållt mig i bakgrunden hela tiden, så de fick lära känna varandra. Tog han bara när han velade det. Annars var det lugnt. Kunde till å med lämna honom ensam med personalen en stund medans ja gick iväg en sväng (på toa då)


Imorogn är det dags för en ny dag på dagis och de kommer att gå kanoners de med. Blir inskolning bara denna vecka, så får man bli lämnad nästa vecka å se hur de går... Kommer bara vara på dagis 15h/veckan, men det kommer att bli bra för honom :) Å för oss med så kan vi dona med sånt vi inte riktigt hinner med annars ;)


Var även på BVC på 1 års kontroll <3 Träffade läkaren och han blev mätt å vägd också...
Liten kubbis börjar bli en stor knubbis nu...
Han vägde 13500g (13,5kg) och var 82,3 cm lång <3 
Så liten börjar bli stor nu... Tiden går så fort. 
Å så blev de ny tid i slutet på augusti då det är dags för 1 års vaccinationen då. Detta pga att hans vaccinationer blev framflyttade pga att han har varit gipsad. 

Idag har han även kämpat på som bara den med att försöka krypa också, så nu e det inte långt kvar med det heller. Han försökte krypa, elr snarare han rörde på benen men inte på armarna ;)
Duktig på att stå när han har sina sandaler på sig också, så det kommer nog bli så att han kommer att gå några steg snart <3 <3 <3


Imorgon 'är det dags för jobb igen. Har två nätter kvar och sen är det slut på mitt sommarvik. Är med blandade känslor som man slutar men hoppas på att få fortsätta som vikarie på samma ställe då jag trivs väldigt bra..


Näe, dags å fixa lite här innan det är dags för en liten att sova lite <3
Puss

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av swedenbitch - 27 februari 2017 23:17

Vrf känns det som att någon ska hämta våra yngsta för?? Jag gör allt för honom. Leker med honom, pratar med honom, matar honom m m men ändå känns de int som han e min :'( Dessa känslor sliter mitt hjärta itu :'( Det gör så ont i mig att känna såh...

Av swedenbitch - 6 februari 2017 20:40

Å ja försöker me tillförsikt att blicka fram emot nästkommande dag... Tar en dag i taget å försöker att int stressa allt för mycket men livet som 2 barnsmamma kan va stressigt ibland. Man får försöka att prioritera det som är viktigast och försök...

Av swedenbitch - 4 februari 2017 21:49

Jag känner mig sliten och nere som aldrig förr :-( Jag känner inte igen mig själv som det är nu :-( Det är en skrämmande känsla som jag inte kan ta bort men som jag hoppas kommer att försvinna med tiden och med den hjälp jag får. Det är som värst ...

Av swedenbitch - 3 februari 2017 19:16

Idag va de då dags å sätta igång me träningen igen... Ska försöka träna imorgon igen å försöka hålla igång nu. Det är skönt å känner att man gör något bra för kroppen. Nu kanske man orkar mer å till å med kan börja leva sundare sen också... Mina d...

Av swedenbitch - 2 februari 2017 21:50

Imorgon är det dags för möte på förskolan och diskutera sonens tider. Han kommer att få gå längre på förskolan fr.o.m. måndag och detta pga att jag har min förlossningsdepression. Har själv även fått tid till läkarn nästa vecka då kuratorn tyckte...

Presentation


Bloggar om livet, kärlek å annat som kommer upp i huvvet

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards