Alla inlägg under maj 2015

Av swedenbitch - 30 maj 2015 23:02

Imorrn är de dags å fixa inför kommande vecka. Det ska tvättas kläder, packas skötväska å se till så att allt kommer med på måndag. Det ska även packas skedar å lit annat smått som ska med.

Då vi åker tidigt på måndag morgon och inte vet om vi ska åka hem elr bli kvar till tisdag då det är operations dags då. Så de e lika som bäst att ha med de som skulle behövas om vi blir kvar.

Imorgon kommer mamma förbi å ska firas då det är mors dag <3 Jag får också fira mors dag :-) Den kommer firas med min lilla familj först innan det är dags å fira min mamma <3
Har gjort en liten present åt henne som jag tror att hon kommer att uppskatta :-)
Ska göra till faddrarna också sen men de kommer att komma senare. Se om de kanske kan bli klart till sonens 1 års kalas :-)

Näe, dags å sova lit...
Puss

Av swedenbitch - 29 maj 2015 22:31

Då står helgen för dörren och den kommer att spenderas med familjen...
Nästa vecka e de fullt upp några dagar å sen e det lugnt igen innan det är dags att börja jobba.


Ska förbereda inför sjukhuset å inskrivning på måndag, då sonen ska operera sig igen på tisdag. 
Det är en operation som han har genomgått en gång tidigare, men som behöver göras om. 
Han ska göra en förlängning av vänster hälsena å sen blir det gips i 3 veckor efter det. 

Förhoppningsvis är det ett byte emellan innan de tar gipset. Får se vad han säger på måndag.

Men vi ska då spendera några timmar på sjukhuset då å sen får vi se om de blir hemfärd eller om vi stannar över natten.

Operationen ska då ske på tisdag morgon, då han inte äter något på nätterna längre. 

Förra gången blev operationen mitt på dagen och då hade han varit fastande väldigt länge och det vart jobbigt för honom att vara utan mat så längre. 


Sen är det förhoppningsvis slut på operationer. Det är tufft å spenderat tid på sjukhus men det är inget som kommer att göras så ofta längre. När han var några veckor gammal å hade sitt första gips så var vi 1 gång i veckan på sjukhuset å bytte gipset. Å de gjordes 17 gånger innan det var klart. Nu e det inte lika ofta som vi åker vilket är väldigt skönt. 


På söndag ska det packas utifall vi blir kvar på måndag, men det lär märkas då. Lika som bäst att ha kläder med så det finns utifall vi stannar över natten. Det är inte det lättare att ta sig till Gävle tidigt på morgonen från Bollnäs å de var det inte heller när vi bodde i Söderhamn...


Näe, slut på detta inlägg för ikväll..
Sängen kallar snart å tanten e trött ;)
Puss

Av swedenbitch - 28 maj 2015 00:09

För en hel dag i Gävle, dock inte i centrum utan uppe på sjukhuset. Det ska fixas å donas inför kommande operation.

Ja, jag går ut med det här men det är för att de viktigaste runt om oss redan vet om det.

Sen på tisdag är det dags. Då ska sonen opereras igen. Denna gång ena hälsenan bara. Det blir gips i 3 veckor å sen skor igen.
Han genomgår då sin 3:dje operation sen han föddes. Våran lilla kämpe å hjälte <3 <3 <3

Jag måste säga att jag är lite trött på att folk säger "slakthuset" om sjukhuset i Gävle.

Våran son har behandlats där sedan han va 1 månad gammal å vi har bara positivt att berätta. Så ni som väljer att säga "slakthuset" välj ett annat sjukhus då. Ni har rätt att göra det.

Lite gnäll i nattens inlägg men vaddå ;-) Kan int alltid vara positivt :-P

Nu e de sänga så man ork me morgondagen bravader

Puss

Av swedenbitch - 26 maj 2015 23:49

Idag var det dags för återbesök på ortopeden med sonen. Var både positivt å lite mindre positivt men de hade vi redan räknad med.

Vad det gällde kommer i ett senare inlägg.

Har även förbi ortopedteknikern å lämnade tillbaka ett par skor som han inte använder längre då han har fått sina skor på posten redan :-)
Skor å skena är på för natten å han sover som en liten prins just nu <3

Imorgon blir de å leta reda på matteböcker å försöka plugga lit sånt så jag bestämt mig för att göra högskoleprovet i höst å mina mattekunskaper är int vad de borde ;-) Har bestämt mig för att läsa klart på högskolan nu i alla fall å ja har större chans å komma in om ja gör provet.

Så jag hoppas på en chans att komma in till våren å sen får man se efter det.

På söndag är det morsdag å den ska jag fira först med min lilla familj <3 Sen ska jag fira min mamma som komme förbi på fika :-)

Men nu e det dags för sänga..
Puss

Av swedenbitch - 25 maj 2015 23:47

Imorrn är det dags för en sväng till sjukhuset i Gävle. Återbesök på ortopeden med sonen. Hoppas att vi får positivt besked.

Slöat å slappat idag. Int gjort mycket. Helgen var lugn å vi tog de lugnt.

Hade mamma å B på besök i fredags. Alltid roligt :-)
Sen kom min älskade syster M å hennes dotter på besök på lördagen. Fick lit kläder av dem till sonen som de hade köpt :-) <3

Men nu e de dags å sova. Upp tidigt imorrn :-/

Puss

Av swedenbitch - 21 maj 2015 16:24

Idag har vi hunnit med mycket. Varit på BVC å sen va de dags för inskrivning på af :-/
Inskriven å skickat papper till a-kassan så nu inväntar ja svar där ifrån men de kommer nästa vecka :-)

Helgen kommer spenderas med familjen <3 På lördag kommer min syster å hennes familj förbi en sväng. Imorgon kommer kanske mamma å hennes man förbi en sväng.

Annars blir de lugnt här. Inga planer förrän nästa vecka då det är sjukhusbesök å lite annat som ska donas med.
Bla ska inbjudningskorten skickas ut å de ska kikas på lite presenter.

Nu e de snart dags att börja med lite mat å sen blir se kvällsmys framför teven....

Puss

Av swedenbitch - 19 maj 2015 21:27

Denna vecka kunde inte börja bättre :D
Två dagar med sovmorgon :D Helt underbart å de e inte alla förunnat.
Men jag har lyckat slippa gå upp mellan 6 - 7 nu två mornar på rad, vilket känns underbart :D

Den lilla stunden som man får extra i sängen är fantastiskt. Får se hur länge de varar innan han bestämmer sig för att kliva upp tidigt igen ;)
Men jag njuter så länge de vara :) Det kan vända väldigt fort.
Dessutom så har han börjat sova mindre på dagarna också, men han är uppe lite längre på kvällarna nu också. Tidigare har han somnat mellan halv 6 och halv 7 men nu har han börjat varit uppe till 7 - 8 istället. Men de kan också vända väldigt snabbt.

Idag kom hans nya skor :D Så nu har han skor som inte klämmer på nätterna längre. Han hade en sko i rätt storlek men fick använda den gamla mindre skon till vänstern, för de hade inte två av den storleken han behövde hemma, så de beställde sådana när vi var nere förra onsdagen å så kom de idag :D Så nu har han inga skor som klämmer på fötterna längre. Å de var guldvärd att få han att somna ikväll. Inga krångel som de har varit de senaste nätterna.
Han har varit lite hängig i några dagar också men det beror på tänderna som är på väg också :( Hoppas de vill komma fram snart, så han slipper ha ont. Det gör ont i mitt hjärta å se honom ha så ont i munnen <3


Imorgon är det möte inför jobbet i sommar. Sen är det BVC på torsdag :D Det ser jag verkligen fram emot. Det ska bli riktigt spännande å se hur mycket lillfisen väger å se hur lång han har blivit :D

Sen kommer min syster å hennes familj på lördag :D Det ska bli kul att träffa dem igen :D 
Planeringen inför födelsedagen går sakta framåt också :) Utskick av inbjudningskorten sker nästa vecka också. Bättre å vara ute i god tid, då han fyller mitt i semestrarna ;)

Näe, nu lite annat innan det är dags för sängen...
Puss

Av swedenbitch - 16 maj 2015 23:07

Idag är det 10 månader sedan våran ängel kom <3 Tiden har verkligen gått fort.
För 10 månader sedan låg man på BB med en liten son i famnen och tiden stod stilla. Nu håller han på å få tänder å springer runt i sin gåstol :-)

Det har hänt mycket på dessa månader. Två operationer å gipsningar. Många turer till sjukhuset i Gävle som nu börjar glesas ut.

Han börjar få sin vilja och det kommer lite trots in i det hela med ;-)
Snart är det dags för 1 års kalas. Helt otroligt vad tiden går fort. I början tyckte man den stod stilla men nu känns de som den rusar iväg. Min å pappa dins kärlek är evig <3
Vi älskar dig över allt på jorden våran älskade son <3

Nu ska denna trötta mamma försöka sova lit i alla fall...

Puss

Skapa flashcards