Alla inlägg under juli 2014

<3

Av swedenbitch - 29 juli 2014 20:43

Kom int på någon vettig rubrik så de får bli som de blev istället...

Det är fortfarande äckligt varmt på dagarna :-( Vill ha kallare grader, regn å åska så man kan andas igen. Denna sommar är förjävlig faktiskt :-/

Va på BVC idag då det var dags för Benjamin att mätas å vägas :-)
Å han växer å blir större både på längden å bredden ;-)
Mammas gofis <3

Namnet är skickat till Skatteverket också så snart kommer det vara registrerat också :-D

Kvällen spenderas framför teven me båda mina kärlekar <3

Näe, tevemys en sväng :-)
Puss

Av swedenbitch - 27 juli 2014 19:10

Den dagen du kom in i vårat liv så förändras allt.

Du kom till världen och gjorde mig till världens lyckligaste människa :)
Jag älskar dig över allt annat på jorden och du kommer alltid ha min kärlek.
Din pappa kommer alltid ha min kärlek och vi kommer att ge dig 

all kärlek vi kan <3


Du är den underbaraste lilla person som har kommit in i mitt liv

och jag är så glad att kunna kalla dig min son <3

Du kommer alltid ha en plats i mitt hjärta och den platsen kommer ingen att kunna ta

Den platsen är din nu och förevigt.

Du är en del av oss och det var våran kärlek för varandra som skapade dig <3


Min älskade son <3
Jag kan inte beskriva i ord vad du betyder för mig.

Det finns inte ord i världens som kan beskriva min kärlek för dig

Du är och kommer alltid vara mammas pojke, oavsett hur gammal du än blir <3


Mamma älskar dig

Pappa älskar dig

Vi älskar dig oerhört mycket <3


Puss

Av swedenbitch - 23 juli 2014 21:35

Idag är det 1 vecka sedan våran älskade son kom till världen :D
Det känns som vi haft honom längre än så :)
Världens snällaste och underbaraste på denna jord... Så glad och tacksam för allt och han verkligen njuter av livet fullt ut ;)
Jag älskar verkligen honom och min älskade sambo över allt på denna jord <3


BVC sköterskan var på besök idag :) Information och vägning av lille sonen :) Han hade gått upp å väger nu 2860 gram :D

En liten knubbis med andra ord ;) Men hon sa att de hade två veckor på sig att komma upp i födelsevikten igen, å de kommer han garanterat att göra innan nästa vecka :)

Idag har det varit äckligt varmt också :( Vill ha höst så de blir lit kallare, så man kan börja andas igen haha

Det går inte i denna värme då det varken går att vara inne eller ute....

Men det skulle bli kallare till helgen, vilket kommer att uppskattas så mycket..
I helgen blir det dessutom å grilla lit å mysa på balkongen i gott sällskap :)
Fira lit att vi har fått en underbar son, å dessutom att han har blivit 1 vecka gammal :D

Våran älskade guldklimp <3 


Näe dags för lit mys framför teven innan det är dags för sängen...
Puss

Av swedenbitch - 21 juli 2014 22:31

Tror det är första gången i mitt liv som jag verkligen verkligen är lycklig.
Jag har hittat en man som jag älskar över allt på jorden och han älskar mig lika mycket.

Vi har varit tillsammans ett tag nu och vi kommer spendera många månader/år tillsammans. Denna man gör mig glad, lycklig å så mycket mer. Han ger mig trygghet och en säkerhet som jag inte känt tidigare.

Vi har precis fått en liten son, Benjamin <3 Denna underbara lilla varelse är ett bevis på våran kärlek för varandra.

Jag älskar helt enkelt mitt liv <3 Det är helt perfekt och det är precis som jag drömt om. Jag har min egen familj nu. Jag har allt jag önskar.

Nu blir de filmmys me den stora kärleken å våran lilla kärlek sover <3

Puss

Av swedenbitch - 19 juli 2014 13:12

Är en dag som jag aldrig kommer att glömma :D
Det är dagen och tiden som våran efterlängtade son kom till världen :)
Allt gick bra men det gick väldigt fort däremot.


Vi åkte in på måndagen pga att jag blev sämre och behövde hjälp.

Blev inlagd och de beslutade att jag skulle bli igångsatt pga mitt blodtryck.

Fick eb spruta kl. 14.00 på tisdagen  och sedan vila på natten till onsdagen då det inte blev så 

kraftiga värkar.
Mera sprutor på onsdagen och vattenavgång vid 15.15 tiden.


Sen började det hela :)
20.25 öppen 7 cm och 20.46 då såg våran son ljuset för första gången :)
Han kom ut med handen före, så han gjorde en superman ;)


Kom hem från BB igår och att är bra med oss allihopa :D

Ska försöka att blogga lit när jag får tiden å ork ;)
Men detta var min förlossning och min resa :)
Puss

Av swedenbitch - 14 juli 2014 08:33

Fick dessutom lit sovmorgon i morse, elr ja tog mig sovmorgon heter de...
Vaknade vid 5, men låg å drog mig ett bra tag innan jag klev upp vid 6.40 ungefär ;)
Så de va ganska skönt faktiskt.. Tro ja till å med somnade av en sväng haha

Ställde mig å svängde ihop en kladdkaka nu på morgonen, så de blir lit eftermiddagsfika när kärleken kommer hem efter jobbet :)
Kan om ja bara vill ;)


BM för rutinkontroll idag :) Lyssna på den lilles hjärta å mäta magen, å självklart bltr kontroll också...
Hoppas de har gått ner lit å att de håller sig lågt nu fram till bf...

Vill ju helst att han kommer nu, för de börjar bli riktigt tungt tyvärr...
Känner av de i både höfterna å framför allt i ryggen tyvärr...


Lugnt denna vecka, dock blir de en sväng till Hudik på torsdag, för kontroll igen. Sen är det Hudik igen nästa vecka, å sen förhoppningsvis blir de inga fler turer dit förrän det är dags för förlossningen...

Hoppas på att allt e bra me bebisen idag också...
Han sparkar å har sig i alla fall å de e liv å rörelse i magen mest hela tiden. Han har sina stunder då han e lugn å låter en vila lit i alla fall ;)
Men det är så mysigt.. 

Näe, dags för lit frukost å sen blir e å ta de lugnt innan det är dags att bege sig iväg till sjukhuset..

Ha de bäst alla därute..
Puss

Av swedenbitch - 12 juli 2014 22:36

Å de känns som tiden står still...
Vill ju att han ska komma nu så man får pyssla om de lilla livet som man burit på <3

Varit en ganska lugn dag. Tvättat å städat. Å dessutom så ska man krypa ner i en nybäddad säng å nyduschad e man också. De finns inget som är så härligt än de :-D
Saknar mina vänner å min familj.
Svårt att ta mig någonstans då de dessutom snart e dags, så blir de å ta de lugnt.

Har två bokade resor till Hudik innan det är dags för bf. Rutinkontroll hos bm på måndag. Bltr medicinen börjar visa effekt också, så de e ju positivt :-)

Benjamin rör sig å sparkar mest hela tiden. Tur e nog att han sover på nätterna eller i alla fall mellan 00 - 06 sen e de full fart ;-)
Roligt å se hur magen rör sig när han sätter igång ;-)
Ibland tro ja han försöker ta sig ut genom magen haha

Näe, dags å glöma lit på teve å innan det är dags för sänga...

Puss

Av swedenbitch - 10 juli 2014 16:08

Elr om man ska vara petig så e det v. 37+0 idag :)
Å dessutom exakt 20 dagar kvar till BF :D
Så det börjar verkligen närma sig den stora dagen då det är dags...
Allt e i stort sett klart, bara skor som ska packas ner då vi måste ha inneskor på BB pga infektionsrisken. 


Kontroll hos BM idag och hon var dessutom riktigt nöjd med trycket :) Lägsta hos henne sedan jag blev gravid :D

Så det var en väldigt positiv nyhet faktiskt. Plusade dock på proteinet, men det var inte så mycket.

Slöade när jag väl kom hem därifrån och kommer att fortsätta slöa till BF )
Bm för rutinkontroll på måndag, sen Hudik på torsdan för kontroll, så jag avbokde min tid hos henne som jag hade samma dag. Räcker med att de kollar trycket en gång om dan faktiskt ;) Ingen överkurs här int...Haha


Imorgon hoppas jag på bra besked frrån skolan, om jag kom in eller inte. 

Näe, teve dags...

Ovido - Quiz & Flashcards