Alla inlägg under februari 2015

Av swedenbitch - 12 februari 2015 18:02

Då e lägenheten uppsagd och det nya kontraktet underskrivet och iväg skickat :D
Så nu e det allvar :)
Nu e det en dryg månad kvar innan vi kommer att flytta, då vi ev kommer få nycklarna innan :D
Denna flytt kommer att gå smidigt.....
Involverat släkten i den också, så man får lite bär/stöd hjälp ;)

Känns som de e så mycket som ska göras innan det är dags, det är saker som ska packas,

slängas å sorteras så man inte tar å släpar med sig en massa skit som man inte behöver..
En massa saker som man inte behöver ha längre, som oftast kommer med ändå.
Så det kommer att sorteras, rensas och kastas en massa saker inför denna flytt.

 

Sen är det ju även adressen som ska flyttas, dagisplats sökas, byta hc, boka besiktning av denna lägenhet

och lite annat smått å gott..
Denna lägenhet ska städas å donas med också.
Den andra kommer ju vara städad å fixad innan vi flyttar in, men vi kommer 

städa den ändå fast den är redan städad.

 

Sonen fick en ny sko idag till sin högerfot :D
Så nu får han bättre plats :)
Vänster fot växer den med, men han har den gamla skon kvar fortfarande

då det hade blivit för stort att gå en ny sko till den, 

men om 1 månad, så e det nog dags att byta den med :D

Imorgon är det dags för vaccination, vägning och mätning.
Vägningen och mätningen ser jag å min man fram emot, men inte

vaccinationen...
Vill ju helst inte att det ska bli som förra gången.
Han fick hög feber å blev lite orolig på kvällen :(
Men blir det så, så e det inget att göra än att ge alvedon å hoppas att

febern lägger sig.

 

Han sover nu i alla fall, efter å varit i farten nästan hela dagen :)
Sovit korta svängar på dagen bara...

 

Näe, lite teve å ev lit diablo innan sängen kallar...
Puss

Av swedenbitch - 11 februari 2015 19:50

Idag fick jag och min familj ett bra besked :)
Det är något som vi varit nervösa inför sedan i måndags, men nu e det äntligen klart :D
Vi ska flytta i slutet på mars :D :D :D
Vi kommer inte flytta till Gävle än, utan vi kommer att mellanlanda i Bollnäs tills vi hittar en lägenhet i Gävle.
Så i slutet på mars går flyttlasset från Söderhamn till Bollnäs :D 


Inväntar fortfarande besked om jag får börja jobba som timvikarie i Söderhamn eller inte.
Det beskedet får jag tyvärr vänta på till nästa vecka :/
Men vi får helt enkelt se vad det beskedet säjjer också.


Så vi har gjort en egen checklista på saker som måste göras innan det är dags för flytten. 
Men jag är tacksam över att jag har en snäll mamma å hennes man som ställer upp.
Å framför allt mammas jobbarkompis som ev ställer upp med :D
Min syster ställer också upp nu när vi ska flytta så det kommer att bli kanoners detta :D


Så snart så kommer vi har hela lägenheten full med kartonger å de ska fixas å donas :)
Men ni som väntar oss ner till Gävle, så behöver ni inte vara oroliga. Vi kommer ner till Gävle. 
Men inte just nu. Utan vi fokuserar på att hitta en lägenhet där som vi är nöjda med och framför allt få upp våra poäng så vi kan få en lägenhet på ett bra ställe :)

Nu blir de lite diablo å sen blir de sänga :)
Händ som sagt lite imorgon med, så det är lika bra att vara utvilad så man e redo att fightas med dagen ;)
Ni som nu läser å följer, ha en underbar kväll...

Puss

Av swedenbitch - 10 februari 2015 22:43

Hade ett givande samtal me mannen igår om att vara vän med sina ex.
Idag har vi inte diskuterat något faktiskt...

Men jag har däremot funderingar kring att operera mig. Då de finns visa saker på min kropp som skulle underlätta om jag gjorde en operation...
Men tanken att lägga sig under en kniv är ingen höjdare :-/
Jag vet att jag har fullt stöd från min man, men ändå. Det skrämmer en lite att veta att det kanske är det som behövs göras för att de ska bli bra...
Får nog fundera lite till på det innan ja bestämmer mig helt.

Imorgon får ja hoppas att de kommer några positiva besked, inte bara för min skull utan för familjens :-)
Det skulle vara underbart om de blev som vi tänkt det....

Näe, dags för den berömda sänga å intas....
Kommentera gärna inläggen elr ställ en fråga :-)
Puss

Av swedenbitch - 9 februari 2015 22:01

Kan man vara vän med sina ex elr ska de förbli ex??
Går det att ha ett ex kvar i sitt liv som vän??

Dessa frågor har vi diskuterat lite ikväll ;)
Å nog faen va de spännande alls :)
Kul å veta hur andra ser på det hela också..
Själv e ja vän med mina ex,förutom 3 st...
Å de e mest för att de inte var riktigt friska någonstans... Men de e däremot vän med några som jag känner

å visst, de e som de är. Men de inga som jag anser som mina vänner heller..
Å detta pga att många av mina s k vänner valde deras sida när de tog slut, vilket är deras problem och inte mitt egentligen, men de blir mitt problem om de håller på å snackar en massa dynga som jag blir lidande av...

Aja, men jag tycker att man kan vara vän med sina ex om de blev ett bra slut elr att man kan komma överens

efter att de tagit slut. 
Visst, alla kan man inte vara vän med, så är det ju... :)

Jag är då ganska tacksam att de har funkat bra att kunna hålla kontakten med mina ex :)
Å ett ex har jag kvar sedan 18 år tillbaka i tiden å vi hörs fortfarande ibland :)
Det är ganska kul tycker jag :) För vi har liksom följt varandra i så pass många år.
Vi pratar inte varje dag, men vi har ändå en kontakt med varandra och har en del att prata om när vi väl

pratar/skriver till varandra. 


Varför gå omkring å vara ovän med en massa människor för?? Va hjälper de egentligen? 
Visst, mina 3 ex som jag absolut inte har någon kontakt med kan jag faktiskt säga att jag hatar.
Å det är ett väldigt starkt ord, men i denna bemärkelse så är det befogat också.


Så om ni har någon annan syn på det hela, så får ni gärn skriva en kommentar elr två ;)
Ha de bäst ute i cybervärlden ikväll...
Själver ska jag glöma på teve en sväng å invänta några svar denna vecka ;)
Hoppas på positiva besked i alla fall, då de blev ett litet bakslag idag, men vi kom över det ganska snabbt faktiskt.
Å det var väldigt skönt för jag försöker att se de positiva i det mesta, fast de kan vara svårt iblan...

Näe, dags å stänga ner innan detta blir en hel novell :P
Pöss på er där ute i världen ;) :P

Av swedenbitch - 8 februari 2015 18:43

Nästa vecka kommer att bli riktigt spännande :)
Vi inväntar två besked, hämta ny sko till sonen å sen e det dags för vaccination också..
Men vi ser mest fram emot beskeden som kommer...
Ska bli skönt å få de överstökat oavsett vad det är för svar vi får..

Sen e det inte mycke mer som händer ;)
Men de räcker å blir över me de vi har..
Veckan efter e de också fullt upp igen.
Dop, möte å lite annat som händer :)
Promenad idag i det fina vädret.
Lyckades pricka in ddet riktigt bra idag ;)
Sen kom den förbannade snön igen.. :(
Men de e nog uppehåll nu tro ja.

Lugn dag annars...
Ha int ork gjort så mycke. 
Glömat lit på teve men mest spelat Diablo ;)
And I´m f***ing rocks ;)
Om ja får säga det själv i alla fall...

Näe lite mer spelande å sen får vi se vad som händer resten av kvällen...
Puss

Av swedenbitch - 7 februari 2015 21:10

Idag har vi haft en riktigt mysig innedag :-) Inte varit ute något alls.
Men imorrn blir de ut en sväng å en långpromenad.

Ätit gott å bara haft det bra. Sådana dagar är underbara. Ny vecka snart, men först ska vi genomlida söndagen.
Får se va som händ förutom promenad imorgon.

Liten är bättre i förkylningen i alla fall. Vilket är jätteskönt. Lite hosta kvar bara, men den är bättre också. Äter fortfarande gröt till frukost å han bara älskar den :-D
Vällingen introduceras sakta nu också, så de inte blir konstigt i magen.

Trött som en gnu å ögonen går i kors på en nästan. Söker lägenhet i Gävle fortfarande, men får se hur de går. Målet är att komma ner till hösten/vintern, så de e bara å söka vidare.

Näe, lit teve innan det är dags å krypa ner...
Puss

Av swedenbitch - 7 februari 2015 15:21

Det kommer fortfarande frågor ang våra besök på sjukhuset med sonen, så jag kommer att skriva ett nytt inlägg

och sedan kommer det inte bli mer om varför. Utan då får man läsa bloggen helt enkelt.


Vårn son föddes med klumpfot på båda fötterna.
När han var 4 veckor gammal gipsades han första gången för att få ut fötterna.
Vi bytte gips 1 gånger per vecka, fram till den 17 november, då det var dags för operation.
Operationen som han genomgick då var att förlänga hälsenorna, då de var för korta. 
Efter det var det byte av gips efter 1 vecka, för att kolla så att det hade läkt fint.
En gång till var det byte av gipset.

Den 9 decmeber blev han av med gipset för gott och har nu skor med skena. Han har skor som heter Ponsetti

och det är även efter den metoden de behandlas hans fötter nu.

Vi var på en kontroll den 30 december, då vi tyckte det såg konstigt ut men det var ingen fara.
Var på kontroll nu igen den 5 februari och allt ser bra ut.


Vi ska dit igen i maj.
Sonen kommer att ha skena med skor fram till han är 4 - 5 års ålder och då på natten. 
Just nu är det 23 per dygn med 1 timmes av. 
Detta är just för att fötterna inte ska gå tillbaka till ursprungs läget. 

Så nu har ni fått en liten bild på varför vi åkte så ofta till sjukhuset och varför vi ibland kommer att åka även i framtiden
Han kommer att kunna gå, springa och idrotta som vilket barn som helst i framtiden.


Vill ni veta mer, så kolla på följande länk:

http://www.1177.se/Gavleborg/Fakta-och-rad/Sjukdomar/Klumpfot


Annat inlägg kommer ikväll ;)
Puss

Av swedenbitch - 6 februari 2015 22:03

Idag var det då dags för mötet...
Mötet gick ganska bra, enligt mig själv..
Får besked nästa vecka om hur de egentligen gick, samtidigt som vi får ett annat besked nästa vecka också..
Så de kommer att bli en spännande vecka...

Å två dagar som de e fullt upp på också...
Torsdag e det dags för en ny sko åt sonen och sen är det dags för vaccination på fredan...
Annars inget alls planerat...

Suttit å diskuterat om vi ska bege oss ner till Gävle igen i slutet på månaden en sväng..
Hälsa på morbror H å morfar K en sväng å så självklart träffa KG om han har tid :)

Sökandet av lägenhet i Gävle fortsätter så klart, men det kommer att ligga lite på is ett tag, just med tanke om mötet idag går vägen, så blir de inte förrän efter sommaren...
Ska hjälpa H att städa ur sin lägenhet när det väl är dags för det också, så vi kommer att åka ner hela familjen å fixa med det då :)

Sonen har börjat sova 12 - 14 timmar nu så han sover i stort sett hela natten, vaknar en gång innan 12 å äter å sen är det dags för lite mat igen vid 4 - 5 på morgonen innan det är dags å sova igen :)
Så det är ganska skönt faktiskt.
Kvällarna är lugna nu faktiskt. 


Näe, blir inge mer i detta inlägg för kvällen, håll tillgodo med det som finns ;)
Nytt inlägg kommer imorgon för er som vill läsa...

Puss

Presentation


Bloggar om livet, kärlek å annat som kommer upp i huvvet

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards