Alla inlägg den 25 oktober 2016

Av swedenbitch - 25 oktober 2016 07:29

Igår kom jag då hem efter att ha spenderat ytterligare en helg på förlossningen :(
Åkte in i fredags pga huvudvärk och ville kolla blodtrycket hos bm i Bollnäs, hon ringde då förlossningen och de ville att jag skulle komma in.

Åker hem och meddelar min man att jag lär åka in pga högt blodtryck. Åker in och har då ett tryck som ligger på 150/100 :O
Bebisen är inte påverkad av att jag har högt blodtrycket vilket var skönt.
De fick ner trycket men ville att jag skulle stanna kvar för observation. Hamnade på på BB för de fanns ingen plats på förlossningen för mig. Lördan kommer och medicin ordineras nu 3 ggr per dag istället för 2 ggr som de var tidigare. Prover ska tas och de skickas iväg. De kollar blodtrycket regelbundet och de vill att jag stannar en natt.

Blev lovad att åka hem på söndan för att allt hade sett bra ut på lördag, förutom mitt urin :( De var avvikande och ville då att jag skulle stanna. Skällde på läkarn som kom å pratade med mig. Blev då ledsen och upprörd och förklarade vrf jag inte ville vara kvar m.m 
Min man övertalar då mig att stanna kvar och sova en natt till för att då slippa åka in igen.

Blodtrycket blev högt igen pga alla känslorna som kom på eftermiddan å så skulle de sätta en nål. 
Kvällen kom och jag kände med besviken på vården och allmänt less på att vara på sjukhuset. Somnade å då kommer nattpersonalen in och säger att de ska ha ett nytt tryck. Hon knackade inte på dörren, utan kliver in och är superstressad. Kan förstå att de har mycket att göra, men att knacka å kolla så man är vaken är ju en fördel. Höll på att ramla ur sänga när hon kom in.

 

Sen kom då måndan....
Å en väldig väntan. Fick min medicin vid 8. Väntade å klockan blev halv 10 å de skulle ta blodtrycket. Det var okej. 

Hade en underbar undersköterska hela helgen som verkligen förstod varför jag inte ville vara där. Men hon fick en att bli lugn och lyssnade verkligen på mig när jag behövde någon att prata med :)
Iväg in till förlossningen för CTG :) Allt var bra med bebisen. Hjärtljuden var fina och pulsen låg bra <3

 

Sen in till förlossningen igen och invänta läkaren som hade rondat tidigare och som jag hade begärt att få prata med istället för att få veta från en BM vad som skulle hända. För då kunde jag ställa mina frågor direkt till henne och få svar direkt. 
Jag fick åka hem :D Vilken lycka jag kände då :D Jag slapp åka in idag, då de hade gjort allt de skulle i helgen. 
Ska dit nästa vecka för kontroll istället. De kommer att hålla koll på mig nu resten av tiden och de kommer bli kontroller på förlossningen 1 gång i veckan och blodtryckskontroll 1 gång i veckan hos min bm i Bollnäs :)

Läkarn sa till mig också att bebisen kommer att komma tidigare pga av mitt blodtryck och att de kommer inte låta mig gå över tiden. Så jag har fått veta det jag vill veta och jag har delat med mig av min historia för er :)

Nu hoppas jag att det kommer vara lugnt fram tills sonens farmor kommer upp från Skåne vilket är 15 dagar kvar <3
Sen är våran andra lille pojke mer än välkommen att titta ut ;)

Ha nu en underbar tisdag <3 För de ska jag ha tillsammans med familjen <3

 

Puss

Presentation


Bloggar om livet, kärlek å annat som kommer upp i huvvet

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards