Alla inlägg den 23 september 2016

Av swedenbitch - 23 september 2016 05:38

Igår var minst en händelserik dag...
Va till BM för kontroll av blodtrycket, hem efter det å fixa lunch å sen hämta sonen på dagis..
Så långt va allt bra..

Sen strax innan ja ätit klart lunchen, fick ja oerhört ont under å i magen...

Testade å kontakta bm men inget svar. Så ja tog en alvedon å la mig för att vila...
Blev inte bättre...
Ringde förlossningen för att rådfråga, å de tyckte ja skulle komma in. Så de va bara å sätta sig i bilen å åka.
Väl inne så gjorde de en CTG kurva för att kolla bebisen <3 Allt va bra me honom :)
Men ja hade dock sammandragningar/förvärkar som gjorde ont..
De va inte bra enligt läkarn. Det var för tidigt att ha onda sammandragningar/förvärkar i den vecka ja är i.
Är i v 31 (30+4 igår)...
Gjorde undersökning för å kolla om förlossningen hade startat, men det var ingen fara..

Fick en spruta som skulle stoppa sammandragningarna å sen blev ja kvar för observation några timmar...
De kollade till mig och jag hade 2 onda sammandragningar/förvärkar efter sprutan men de avstog ganska snabbt.

En ny CTG kurva för å se hur bebisen mådde å om jag hade fortsatta sammandragningar. Bebisen mådde bra å inga sammandragningar/förvärkar registrerades. En ny undersökning gjordes å sen blev de hemgång :)

Kände mig bra bemött å personalen var delvis bra. 

Bm och läkarna var bra men vissa andra var mindre bra. De hade ingen riktig koll på läget kändes det som...

Men idag är det bättre å de blir å ta det lugnt nu och hoppas på att dessa onda sammandragningar/förvärkar inte kommer förrän det är dags för bebisen att komma ut.


Uppe med tuppen idag, då sonen vaknade halv 5, men fick ligga kvar i sin säng till 20 över innan han fick komma upp.
Frukost för honom å ja ska även försöka peta i mig lite frukost snart..

Ha de bäst alla läsare :)

Puss

Presentation


Bloggar om livet, kärlek å annat som kommer upp i huvvet

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards