Direktlänk till inlägg 6 september 2016

V.29 <3

Av swedenbitch - 6 september 2016 05:53

Är inne i v. 29 av graviditeten nu och även den sista trimestern <3

Är dock fortfarande extremt trött på dagarna å kvällarna, men försöker att vila en stund ändå, så man kan vara vaken en stund på kvällen.


Idag ska ja iväg till bm för mätning av magen, kolla bltd, glukosbelastning m.m Får se hur de går..
Hade högt socker efter första belastningen jag hade, så jag hoppas att de inte är allt för allvarligt denna gång..
För vette tusan hur de ska gå annars..
Försöker äta mer frukt och grönt och har inga speciella crawings denna gång faktiskt :)
Förutom att jag är sjukt sugen på just rått bacon...
Förstår inte varför.. De kom för någon vecka sedan... Tycket de låter illa när jag väl säger de men mina smaklökar vill verkligen ha de haha


Händer lite saker just nu som tyvärr gör att jag har svårt att hålla kontakten..
Sonen är gipsad igen och ska vara det hela september och oktober månad...
Sen i slutet av denna månad, så ska han in å opereras igen.. Får hoppas att det är sista operationen nu för honom.

Han har även fått en allergi som gjorde att man ställdes på pottkanten ordentligt, så de var bara å ställa om livet efter det. Så nu är det mjölkfritt som gäller. Det gäller alla mjölkprodukter. Så när vi handlar så blir det laktosfri mjölk till oss och mandelmjölk till honom. Samma sak gäller om man ska laga mat, de blir mjölkfritt smör alt olja som används. Å detta för att han ska kunna äta maten...

Har även meddelat dagis detta så han inte får i sig mjölk där, för han får jätteont i sin mage om man så bara får i sig lite lite mjölk.

Imorgon ska vi iväg till Hudik på TUL igen. Å detta för att de vill hålla koll på bebisen å se så att han växer som han ska <3 Det känns skönt att de håller koll på en denna gång med tanke på min havandeskapsförgiftning förra gången..

Kollar dessutom blodtrycket 1 gång i veckan hos bm för att de inte ska stiga allt för högt heller... Just nu ligger undertrycket konstant på 80, medan övertrycket varierar mellan 120 - 140... Så får se hur de ligger idag...


Fastande sedan igår kväll å de börjar kännas ;) Är sjukt hungrig, så när jag väl e klar me glukosen å de tagit provet, så ska jag äta :D


Näe, försöka förbereda de som ska förberedas inför turen in till Bollnäs å sonens dag på dagis :)
Långt inlägg denna gång, men ska försöka att uppdatera lite oftare ;)

Puss

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av swedenbitch - 27 februari 2017 23:17

Vrf känns det som att någon ska hämta våra yngsta för?? Jag gör allt för honom. Leker med honom, pratar med honom, matar honom m m men ändå känns de int som han e min :'( Dessa känslor sliter mitt hjärta itu :'( Det gör så ont i mig att känna såh...

Av swedenbitch - 6 februari 2017 20:40

Å ja försöker me tillförsikt att blicka fram emot nästkommande dag... Tar en dag i taget å försöker att int stressa allt för mycket men livet som 2 barnsmamma kan va stressigt ibland. Man får försöka att prioritera det som är viktigast och försök...

Av swedenbitch - 4 februari 2017 21:49

Jag känner mig sliten och nere som aldrig förr :-( Jag känner inte igen mig själv som det är nu :-( Det är en skrämmande känsla som jag inte kan ta bort men som jag hoppas kommer att försvinna med tiden och med den hjälp jag får. Det är som värst ...

Av swedenbitch - 3 februari 2017 19:16

Idag va de då dags å sätta igång me träningen igen... Ska försöka träna imorgon igen å försöka hålla igång nu. Det är skönt å känner att man gör något bra för kroppen. Nu kanske man orkar mer å till å med kan börja leva sundare sen också... Mina d...

Av swedenbitch - 2 februari 2017 21:50

Imorgon är det dags för möte på förskolan och diskutera sonens tider. Han kommer att få gå längre på förskolan fr.o.m. måndag och detta pga att jag har min förlossningsdepression. Har själv även fått tid till läkarn nästa vecka då kuratorn tyckte...

Presentation


Bloggar om livet, kärlek å annat som kommer upp i huvvet

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards