Direktlänk till inlägg 23 februari 2015

Samtal från ett varmt ställe

Av swedenbitch - 23 februari 2015 18:23

Ja, idag var det dags å ringa å höra hur de gick för dem me min utbetalning...
Det gjorde att det sög ur all must ur mig och de lovade att ringa upp antigen idag eller imorgon...
Vilket kommer att ske imorgon, då de int har ringt än...
Denna samhällsinstans ska hjälpa föräldrar, sjuka, arbetslösa m.m
Men när de int kan lyfta en telefonlur å ringa en och säga att de behöver kompletterande uppgifter, så e de nått som e trasigt någonstans...

Detta innebär att jag blir lidande, min familj blir lidande å allt blir fel pga att de inte kan ringa och begära kompletteringar.
Som tur var att jag ringde idag å frågade... Fick prata med en tjej som visste varken de ena eller de andra..
Utan hon lärade kolla upp de mesta hela tiden...
Tidigare gånger så har de bara hållt på å strula och det blir flera samtal i månaden till dem, för att de inte kan ge rätt information från början. Hamnar hos en ny person varje gång å de ser inte vad den andra har skrivit/noterat om tidigare samtal. 

Å ställer man samma fråga till dem, så får man olika svar varje gång... 
Vet de ens vad högerhanden gör?? När de håller på med vänsterhanden...

Jag är förbannad på dem så det står det härliga till... Min man ringde till dem också, för att få lite klarhet i det hela och då självklart ska de prata med mig, när jag står å har fullt upp med liten.
Jag svarade med vänlig röst att det var okej att de pratade med min man om det istället, pga att jag var upptagen.


Den personen var i alla fall trevlig å saklig som han pratade med.
Jag fick prata me nån blondin från innerstan i Sthlm..
Har inget emot blondiner eller Sthlmare överlag, men denna tjej var inte riktigt någonstans...

Inlägget blev bara gnäll ikväll men jag har en blogg för att kunna ventilera mina känslor kring saker å ting...

Idag är det dessutom sista veckan som liten har skena dygnet runt...
På söndag alt måndag är det dags å ta bort skenan på dagen å bara ha den till natten :)
Det kommer att bli spännande å se hur han reagerar när det väl är dags å sätta på den till kvällen ;)

Näe, ha de bäst därute... Själv ska jag spela lit diablo...
Puss

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av swedenbitch - 27 februari 2017 23:17

Vrf känns det som att någon ska hämta våra yngsta för?? Jag gör allt för honom. Leker med honom, pratar med honom, matar honom m m men ändå känns de int som han e min :'( Dessa känslor sliter mitt hjärta itu :'( Det gör så ont i mig att känna såh...

Av swedenbitch - 6 februari 2017 20:40

Å ja försöker me tillförsikt att blicka fram emot nästkommande dag... Tar en dag i taget å försöker att int stressa allt för mycket men livet som 2 barnsmamma kan va stressigt ibland. Man får försöka att prioritera det som är viktigast och försök...

Av swedenbitch - 4 februari 2017 21:49

Jag känner mig sliten och nere som aldrig förr :-( Jag känner inte igen mig själv som det är nu :-( Det är en skrämmande känsla som jag inte kan ta bort men som jag hoppas kommer att försvinna med tiden och med den hjälp jag får. Det är som värst ...

Av swedenbitch - 3 februari 2017 19:16

Idag va de då dags å sätta igång me träningen igen... Ska försöka träna imorgon igen å försöka hålla igång nu. Det är skönt å känner att man gör något bra för kroppen. Nu kanske man orkar mer å till å med kan börja leva sundare sen också... Mina d...

Av swedenbitch - 2 februari 2017 21:50

Imorgon är det dags för möte på förskolan och diskutera sonens tider. Han kommer att få gå längre på förskolan fr.o.m. måndag och detta pga att jag har min förlossningsdepression. Har själv även fått tid till läkarn nästa vecka då kuratorn tyckte...

Ovido - Quiz & Flashcards