Alla inlägg under januari 2015

Av swedenbitch - 9 januari 2015 23:29

Skriva något inlägg idag....
Är så trött å slut så de känns som ja varit vaken en vecka :-(
Sover någorlunda på nätterna, men det kanske är något undermedvetet som gör att ja känner mig trött...

Idag har min älskade pappa namnsdag <3 Grattis till dig ???
Men även en annan ängel har sin födelsedag idag <3 Du är saknad. Din familj är fortfarande en del av min familj och kommer alltid vara <3

Fått mina tider då det är dags för utredning av ryggen i Sandviken också. Dock har det blivit en miss från
bådas sida. Men förhoppningsvis löste det sig idag. Ska dit ev vecka 4 istället för nästa vecka.
Å sen är det vecka 5 som gäller. 3 dagar å jag kommer åka emellan faktiskt. Fick erbjudande om att bo på hotell i Gävle, men ja tackade nej. Vill vara hos min familj istället. Jag hoppas verkligen de kan hjälpa mig med detta. För tyvärr så är vissa dagar värre än andra :-/
Jag klagar inte så mycket över ryggen som jag gjort tidigare men de hjälper inte att klaga heller. Så det är bättre å bita i det sura äpplet å acceptera läget.

Helgen står för dörren och inga planer alls. Ska fixa hemma å få de snyggt. Börja möblera sonens rum lite mer så det är klart till han flyttar in där :-)

Just de, mitt lilla projekt påbörjas i slutet av denna månad också ;-) Ser verkligen fram emot det :-D Något att göra på dagarna...

Blev ett längre inlägg än planerat...
Men nu e de tid att sova...
Ha de bäst alla som läser å lämna gärna en kommentar i kommentarfältet elr ställ en fråga...

Puss

Av swedenbitch - 8 januari 2015 18:40

Idag är en riktig slödag...
Trött å slut i kroppen, men det blev en promenad ändå idag :)
Gick ner på stan å hämtade två paket å handlade lite å sen blev det hem igen :D
Det var riktigt skönt ute.. Inte så kallt eller blåsigt faktiskt. 


Liten var vaken hela turen i vagnen :D Sov ingenting faktiskt ;)
Börjar bli stor nu å vill vara vaken mer på dagarna, men ändå har han sina sovstunder på dagarna ;)

Ikväll blev det ett litet bad å han börjar gilla det mer å mer :D Det är ganska härligt. 

För de blir roligare att bada honom om han gillar det... :)
Inga fajter eller skrik längre när han får vatten på bena eler fötterna sina :)

Idag kom tiden till återbesöket på ortopeden också :) I början av februari ska vi dit igen :) Så inga besök denna månad :D De känns riktigt skönt å veta att besöken blir färre faktiskt.
Han har nu haft sin skena i snart 1 månad, så det är 2 månader till innan det är slut me skena på dagarna å bara skena på natten...
Har börjat försiktigt introducera honom i att när pyjamansen kommer på, så ska skenan med skorna på också, så han förknippar det sen också...

Nästa vecka är de bara 1 måste för min del å de e å prata med dietisten när hon ringer :) Annars inga andra måsten :D

Näe, nu blir de nog en film å en liten macka till den...
Puss

Av swedenbitch - 7 januari 2015 19:50

Hade dock bara ett måste denna vecka å de var idag :)
Inga fler måsten nu ;)
Men det kan lätt bli lite rastlöst när man inte vet vad man ska hitta på...
Men en sak som händer i stort sett varje dag är en promenad med liten i alla fall :D
Idag var maken med också på promenaden, dock blev det buss hem...


Imorgon blir de en promenad ner på stan en sväng å sen hem..
Inga andra planer faktiskt :)


Har pratat med dietisten idag ang litens mat.

Blir å köpa egen välling på affärn å invänta svaret på blodprovet.

INgen annan hjälp fick vi.
Kommer hem information om mjölkallergi som ska bli spännande å läsa :)
Hon ringer igen nästa vecka för att höra vad vi tyckte om informationen vi kommer få hem :)
Känns skönt att hon ändå vill kolla av och eventuellt boka en tid för ett möte.

Näe, nu blir de å lägga liten å sen blir de nog film..
Puss

Av swedenbitch - 6 januari 2015 18:06

Då är det bara 3 dagar till innan det är helg igen...
Å sen börjar som sagt oxveckorna...
Jobb i veckorna som jobbar, å innan det är helg å ledighet..

Idag har vi inte gjort mycket alls...
Tagit det bara lugnt...
Liten har fått badat å sover nu gott efter att ha haft svårt att sova på dagen....
Så vi får se hur länge han sover nu...
Han har även börjat äta mer nu, elr vi ger honom mer smakpotioner :)
Gröt imorse och sedan fisk å potatis till lunch :)
Självklart får han fortfarande ersättning också, men han blir 6 månader snart...


Snart dags å ställa upp honom för dagisplats också :)
Ska försöka ta mig i kragen å komma iväg till öppna förskolan också med honom, så han får träffa lite andra barn :)

Väntar fortfarande på svar ifrån sjukhuset på vad blodprovet visade, skulle vara kul å få reda på svaret.
Imorgon ringer dietisten, så vi får se om hon kan hjälpa oss med hans mat när han blir 6 månader. 

Näe, dags å äta lite å sen blir de lite diablo om liten sover <3
Puss

Av swedenbitch - 5 januari 2015 19:18

Då e det helg igen imorgon för alla som jobbar å står i :)
En klämmis idag, så många var nog ledig idag med.

Själv har det varit en lugn dag med en skön promenad ner på stan med liten...


Imorgon blir de å fixa de sista med julen innan den åker ut helt..
Ner med gardiner å upp med andra, så de blir lite annat här hemma istället...
Granen å pyntet är borta sedan igår, men orkade inte ta resten tyvärr, så de får bli imorgon...


Onsdag blir de en sväng ner på stan med hela familjen :)
En liten familjedag ute :D
Det kommer att bli mysigt...


Mina tankar går till min fina vän som har det jobbigt just nu :(
Du ska veta att jag finns här hela tiden..
Är ett sms/samtal bort...
Vet att det kan vara svårt att ringa just nu, pga att vi båda har en liten hemma, 

men det är bara att du skickar ett sms om du behöver skriva av dig till någon <3


Sen är jag lite förbannad på en familjemedlem också..
Men det är inget som tynger mig speciellt mycket, bara irriterad på att den personen 

behandlar oss olika...
Bryr sig inte längre om vad som händer utan bara det som händer inom

denne persons 4 väggar...
Men men, inte min förlust utan det kommer däremot bli den som förlorar i slutändan....


Näe, lite diablo å sen kanske, lite filmmys...
Puss

Av swedenbitch - 4 januari 2015 19:01

Och vi har inga planer alls :)
Det blir helt enkelt en lugn vecka hemma för oss alla tre....
Maken är sjukskriven, så vi e hemma allihopa :D

Sonen har varit lite orolig de senaste nätterna, å jag tror det beror på månen..
Men det kan även bero på att han utvecklas väldigt mycket nu också...
Vi har diskuteras dagisplats och när vi ska ställa upp honom där...
Det kommer att kännas tomt att lämna honom på dagis även fast jag vet att det är bra för honom.

Blir överbeskyddande tror jag...
Vill ju ha honom hemma hos mig <3


Denna månad är inte mycket planerat.
Det blir en sväng till Gävle för att  handla lite,

ner till ortopeden också, för återkontroll...
Försöka få tag på en dietist åt sonen så han får rätt mat för magen...
Då han ska ha mjölkfritt tills han är 1 år gammal...
Väntar även på svar på ett blodprov som gjordes när vi var på kontroll för magen i december..
Vet att det har varit helgen emellan och det kommer även en helgdag denna vecka..
Men jag hoppas att vi får svar på det snart i alla fall..
Så man vet lite hur det kommer att se ut om det är så att han kan utveckla en laktosintolerans eller inte..

Promenaderna går bra.
Ska försöka se om jag kan hitta en bra stegräknare så man kan få se hur många steg man går om dagen...
Det är några kan jag säga i alla fall...

Näe, lite teve en stund innan det är dags för mat för liten <3

Puss

Av swedenbitch - 3 januari 2015 18:36

En vanlig lördag hos denna familj. Fick sovmorgon för lilleman :-)
Han tyckte dock först att de var okej att kliva upp 5.50, men de tyckte inte jag.
Så vi flyttade oss in till hans sovrum och somnade om där. Han sov till 10 idag medans jag själv klev upp 9.40 :-D

Sen blev de tvättstugan :-)
Han har badat å fått varit utan sina skor en timme å ligger nu å sover en stund <3

Kvällen spenderas framför teven å filmmys me maken när han kommer hem :-)
Sonen kommer nog vara vaken en stund senare ikväll ;-)

Ska nog ut å fönstershoppa på nätet en sväng :-) Finns så mycket som ja vill ge våran son <3 Han är värd det bästa å mer därtill <3
Det är snart dags för att gå över till 6 månaders mat å välling för liten också
:-) Han växer så fort <3
Ska försöka få tag på en dietist nästa vecka så vi vet hur vi ska göra nära det är dags för välling åt liten också <3

Ha de nu bäst denna lördags kväll...
Puss

Av swedenbitch - 2 januari 2015 17:23

Helgerna kommer tätt nu efter jul å nyår men sen är det dags för oxveckor innan det är dags för ledighet igen...
Många som jobbar vet vad jag pratar om.. :)
Själv e jag mammaledig och behöver inte tänka på det ;)
Skönt att gå hemma med liten å mysa nästa varje dag.

Vi kollar på film, leker och myser tillsammans <3

Kärlek varje dag <3


Denna helg blir det lugnt..
Fixa lite hemma å mysa med familjen <3

Nästa vecka inga planer alls, utan de är lugnt nu fram till slutet av månaden, då de blir en tur ner till Gävle för lite shopping åt sonen <3

Fixa nytt leg och fika/äta med syster <3

Åker ner hela familjen å har en familjedag :)

Näe, kvällen spenderas framför teven med lite fredagsmys...
Puss

Presentation


Bloggar om livet, kärlek å annat som kommer upp i huvvet

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards