Alla inlägg den 26 september 2014

Av swedenbitch - 26 september 2014 18:15

Jag har märkt att jag har väldigt kort stubin nu för tiden...
Förut behövdes de ganska mycket för att jag skulle brisera och bli arg, men inte längre...

Nu tänder de till på alla cylindrar direkt i stort sett...


Det är nästan lite skrämmande vad man blir förändrad med åren alltså..
Idag blev ett typ exempel på att jag har kort stubin, så jag blev så arg så jag ringde bussbolaget och klagade på busschauffören faktiskt.
Det är inte professionellt å göra som han gjorde faktiskt. Men de har ju sina rutiner också...
Å gamla tanter, fy i helvete alltså...
Jag tände direkt på henne... Aldrig mer åka buss när hon åker alltså. Jag kommer att brisera på henne då...

Jag har aldrig haft något emot äldre personer tidigare, men just hon, just idag, gjorde de fan inte bättre.
Lärade till å med boka om tiden på sjukhuset pga henne, då jag inte fick åka med i bussen. Hon är fullt kapabel att flytta sig knappt 2 meter för att jag skulle få komma med.

Men nu i efterhand så funderar jag,  hur hade de löst frågan om det hade kommit en rullstol som hade behövt platsen som hon satt på?? Hade hon nekat en rörelsehindrad att åka bussen?? Hade busschauffören bett henne flytta sig??
Har hört henne åka tidigare och då tycker hon att de med barnvagn kan FAKTISKT GÅ, då hon inte ska behöva flytta sig...
Hon kan ta sin rullator å köra upp den på ett ställe där sola inte skiner...

Tur de finns bra chaufförer också, för här uppe verkar de mest finnas idioter....

Vissa chaufförer här uppe e bra också, så det är inte alla som e dåliga faktiskt...
Nu har jag gnällt färdigt för idag...

Ha nu en underbar fredag med massa mys å levande ljus :)

Puss

Presentation


Bloggar om livet, kärlek å annat som kommer upp i huvvet

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards