Alla inlägg den 11 juni 2014

Av swedenbitch - 11 juni 2014 11:11

Att försöka komma på en vettig rubrik e int lätt alla gånger ;)
Så det får bli som de blir istället...


Igår var det sista gången på FUB:n. Det har varit intressant att träffa andra mammor som väntar sitt första barn. Träffade en socionom igår från socialförvaltningen och hon berättade vad hon gjorde. 

Fick kolla runt lit på BVC och se hur deras lokaler såg ut också...

Hittade även en lapp med info om HLR för barn mellan 0 - 1 år :) Skulle vilja gå den utb för det kan vara viktigt att lära sig om hur man ska göra om sitt barn sätter i halsen elr slutar andas. Det är en sak att göra HLR på en vuxen, för det kan jag men när det gäller en liten så är det en helt annan sak. Får se om det blir något eller om man ska vänta. Funderingarna kring det finns i alla fall..


Vi har även börjat diskutera om hur många dagar i veckan som jag ska ta ut mammapenning och det är int lätt med denna planering :/
Jag tycker det är lit krångligt men det går nog att lösa på något sätt i alla fall :)

Ska även se om det går att kombinera studier med mammaledighet, för det skulle vara perfekt :) 
Att man inte tar ut mammapenning för den/de dagar man pluggar, utan att då får hjärtat vara hemma med lillen :)


Men det är väl bara å vänta och se vad de säger och om de går med på det eller inte. Annars får jag försöka att lösa det på något sätt....

Men det vore perfekt, just för att jag inte har så många kurser kvar och sen är jag klart med utb och kan börja jobba inom sjukvården om ryggen håller fört vill säga...
Det är ju de också... 
Men det löser sig nog på ett eller annat sätt...


Rehab för ryggen börjar i höst också. Ska kolla med smärtrehab när de har planerat in en, så man kan börja planera in de också, mycket som man ska hålla koll på.. Int bara en sak, utan flera saker på en gång..
Tur att jag har någon som hjälper mig att reda ut allt :)


Näe, filmstund innan det är dags att röjja lit hemma å sen försöka sig på att komma ut en sväng till affärn eller så...

Puss

Presentation


Bloggar om livet, kärlek å annat som kommer upp i huvvet

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards